Намаляне на забавянето на FreeTrack
Публикувано: пон апр 16, 2012 1:41 pm
От скоро, благодарение на Панчеро (мерси много ) имам фрий трак конфигурация и трябваше да мине известно време докато стана капризен относно разликата във времето между истинското мърдане на главата ми и движението във играта. Беше около половин секунда, което в същност не ми позволяваше да се обръщам прецизно на 45 градуса настрани (без да виждам крилата) а винаги трябваше да става бавно или рязко да видя крилото и бавно да започна да връщам. Също така беше почти невъзможно да проследя с поглед самолет с който се разминавам, цели по хоризонта докато завивам с много G и т.н.
Знам, че във форума има програмисти - те сигурно вече са се сетили и отдавна са отстранили този проблем, но за тези които не са - ето няколко прости настройки, които значително ще съкратят това разсейващо забавяне, както и ще намалят системните ресурси, които ползва фрийтрак:
1. Намалете резолюцията. Възможно най-ниската резолюция, с която ясно могат да се виждат точките и да не излизате от кадър при движение по ординатата (Х оста) ще намали размера на всеки кадър (frame), който програмата трябва да анализира в реално време ! Ако до сега сте били с 320х258 и смените на 176х144 разликата ще се появи веднага.
2. Корекция на изходящите кадри (output framerate), намаляне на множител (multiplier). Идете на Frame rate, махнете тикчето Auto и намалете multiplier на 2 и увеличете Actual FPS на 60. Не знам как точно това помага, но определено то също ще намали забавянето. Ако някой разбира, може да обясни. ВАЖНО Е фрийтрака да е минимизиран докато играете за да влезе в сила тази настройка !
3. Размер на точките. Размера на точките определя какъв брой от точки в картината (дори да са само 2/3/4 пак има значение) ще бъдат разпознати като такива от главата ви. Максимално точната настройка ще спести на компютъра ви процесорно време за алгоритъма за сметка на изпълнението в играта. Настройте минималните и максималните размери на точките да бъдат на ръба на разпознаването. Имайте предвид, че тези размери вече ще имат нужда от настройка (особено минималния размер) заради понижаването на резолюцията.
Един от авторите на фрийтрак каза, че колкото по-бързо е движението - толкова по-малко е забавянето и това е умишлено за да не си причиняваме травми на врата при леки корекции при които не трябва изобщо да мърдаме. Така че, винаги ще го има, но с тези настройки и достатъчно бърза машина това отклонение ще е минимално.
Знам, че във форума има програмисти - те сигурно вече са се сетили и отдавна са отстранили този проблем, но за тези които не са - ето няколко прости настройки, които значително ще съкратят това разсейващо забавяне, както и ще намалят системните ресурси, които ползва фрийтрак:
1. Намалете резолюцията. Възможно най-ниската резолюция, с която ясно могат да се виждат точките и да не излизате от кадър при движение по ординатата (Х оста) ще намали размера на всеки кадър (frame), който програмата трябва да анализира в реално време ! Ако до сега сте били с 320х258 и смените на 176х144 разликата ще се появи веднага.
2. Корекция на изходящите кадри (output framerate), намаляне на множител (multiplier). Идете на Frame rate, махнете тикчето Auto и намалете multiplier на 2 и увеличете Actual FPS на 60. Не знам как точно това помага, но определено то също ще намали забавянето. Ако някой разбира, може да обясни. ВАЖНО Е фрийтрака да е минимизиран докато играете за да влезе в сила тази настройка !
3. Размер на точките. Размера на точките определя какъв брой от точки в картината (дори да са само 2/3/4 пак има значение) ще бъдат разпознати като такива от главата ви. Максимално точната настройка ще спести на компютъра ви процесорно време за алгоритъма за сметка на изпълнението в играта. Настройте минималните и максималните размери на точките да бъдат на ръба на разпознаването. Имайте предвид, че тези размери вече ще имат нужда от настройка (особено минималния размер) заради понижаването на резолюцията.
Един от авторите на фрийтрак каза, че колкото по-бързо е движението - толкова по-малко е забавянето и това е умишлено за да не си причиняваме травми на врата при леки корекции при които не трябва изобщо да мърдаме. Така че, винаги ще го има, но с тези настройки и достатъчно бърза машина това отклонение ще е минимално.