Боен Устав на =2ИАЕ= Виртуална

Форум на членовете на =2ИАЕ=
Отговори [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Потребителски аватар
Crash
Мнения:387
Регистриран:пон фев 06, 2012 2:23 pm
Местоположение:София / Долна Митрополия
Контакти:
Боен Устав на =2ИАЕ= Виртуална

Мнение от Crash » вт апр 17, 2012 2:29 am

БОЕН УСТАВ НА ПИЛОТИТЕ ОТ 2-ра Виртуална Изтребителна Авиационна Ескадрила (2ИАЕ)

I. Основни положения

Устава на виртуалните пилоти от 2ИАЕ се явява основен документ, установяващ вътрешния ред на съединенията, правата и задълженията на пилотите, реда и организацията на бойната подготовка, учерния процес и общите положения при изпълнението на бойните задачи. Този документ се явява задължителен за всички членове на ескадрилата. Всеки пилот е ДЛЪЖЕН да спазва този устав във виртуалното пространство.

1.1 За 2ИАЕ

Ескадрилата от виртуални пилоти е абсолютно доброволна, некомерсиална и неполитическа организация, обединяваща почитателите на авио симулатора Lock On: Flaming Cliffs в бойна единица за унищожаване със съвместни усилия на противницете във виртуалното пространство.

1.2 Цели и задачи

Целта на 2ИАЕ е да се създаде сплотен колектив от виртуални пилоти, с цел успешно представяне в битките на виртуалното небе. Задачите на авиогрупата са няколко вида:

Образователни:

1. Изучаване на исторически военни конфликти.

2. Запознаване с историята на военната техника, особено – авиационна.

3. Изучаване тактиката за водене на въздушни бойни действия, както за виртуални авиационни съединения, така и на отделни пилоти.

4. Изучаване техниката и материалната част, намираща се в авиосимулатора “Lock On: Flaming Cliffs”, за по-пълното използване на нейните възможности и ефективна борба с противника.

Тренировъчни:

1. Повишаване нивото на летателно майсторство на членовете на авиогрупата самостоятелно и заедно със своята или съюзнически ескадрили.

2. Отработване на груповото взаимодействие в небето, както на ниво отделни самолети, така и на ниво авиационно съединение.


1.3 Структура на ескадрилата

Структурата на ескадрилата на ескадрилата се определя от вътрeшни заповеди и инструкции. Основа на авиоескадрилата се явяват пилотите, обединени в тактическа двойка “водещ-воден”. Двойките от своя страна образуват звена, които представляват ескадрилата. За подготовка на пилотите има учебен център (школа), която се ръководи от инструктора по бойна подготовка. За работа с личния състав на ескадрилата (зачисляване, информационно осигуряване и връзки с обществеността) отговаря командира на ескадрилата, началник щаба и заместник командира на ескадрилата.

1.4 Начин на приемане

В състава на ескадрилата се приемат хора, имащи желание и технически възможности да участват във виртуалните битки и защитават името и интересите на ескадрилата на игровите сървъри. Опита на кандидата в бойни действия във виртуалното пространство е желателен, но не задължителен. Всеки трябва предварително да се запознае с Устава на Българската ескадрила и ако е съгласен с всички точки от него, да попълни рапорт за зачисляване и премине събеседване с командира на ескадрилата и/или негов заместник по личния състав. Зачисляването на кандидата като курсант става от командира на ескадрилата, а при негово отсъствие – от негов заместник.

1.5 Военна служба

Воденето на бойни действия с противника и повишаването на бойното майсторство е задължение на всеки пилот от ескадрилата. Носенето на вътрешната служба е свързано с участието в живота на ескадрилата, а така също и провеждане на тренировки в offline режим. При невъзможност от носене на бойната и вътрешна служба за срок по-дълъг от 4 седмици, пилота е длъжен да подаде рапорт до командира на ескадрила или неговия заместник.

1.6 Начин за изключване

Процедурата по изключване на звено или отделен пилот от състава на ескадрилата става чрез писмена заявка от командира на ескадрилата. Решението се взема от командния състав, след обсъждане на събрание от щаба на ескадрилата. Изключване на пилот по негово собствено желание става веднага.

II. Вътрешна служба

2.1. Воински звания

Към всяко подразделение в ескадрилата съществува система за воинските звания, приети за личния състав. Те се присвояват от командира на ескадрилата и определят степента на задължения, а така също и правата на различните категории пилоти.

2.1.1. Съществуващи звания в ескадрилата

В =2ИAE= съществуват следните воински звания: курсант, мл. лейтетант, ст. лейтетант, капитан, майор, подполковник и полковник.


2.1.2. Ред на подчиненост

Реда на подчиненост в =2ИAE= е в зависимост от воинското звание и длъжността. При еднакви длъжности който е с по-високо звание е и по-старши. В бойни условия ПЪЛНА отговорност, за действията на тактическата единица носи нейния командир.

2.2. Задължения и права на пилотите

Пилот на ескадрилата

Задължения


· Да се подчинява на заповедите и разпорежданията на Командира

· По време на боя да следи за съобщенията в текстовия чат на екрана и гласовите съобщения.

· Безпрекословно да изпълнява заповедите на комндира или да направи всичко възможно за това.

· Да отиде на помощ там където е необходима.

· Да защити честта и достойнството на Българската Ескадрила по бойните полетата.

· Да не се подава на провокации по време на боя, а също и на форумите и на други места. Да не оскърбява пилоти, участващи в играта или вън от нея даже ако го провокират. Нека вашият отговор бъдат вашите въздушни победи и майсторство.

· В случаи на провокации от рода на описаните по-горе, е необходимо да се съобщи в щаба или лично на командира на ескадрилата. Дадения проблем ще бъде решаван с командния състав от съответната ескадрила към която принадлежи пилота, проявил се с недостойно поведение.

· По време на въздушен бой да не се стреля по самолети на противника, които вече са достатъчно повредени (с кото да се лети по нататък е невъзможно) от други участници в битката.

· Да повишават своето летателно майсторство.

Права

· Да бътат недоволни от командването на ескадрилата.

· Да изказват своето мнение и предложение за ескадрилата.

· Да обжалват издадените команди след тяхното изпълнение.

· При наличие на уважителни причини да отказва предложения за участие в бойни действия.

III. Бойна служба

3.1 Ред за допускане до бойни полети

За изпълнение на бойни полети се допускат пилоти, издържали полетния минимум и запознати с този Боен Устав. Разрешението за бойни полети се дава от командира на ескадрилата или зам. ком. на ескадрилата по бойна подготовка. Съотвено допускането до полети на този или друг ТВД (театър на военни действия) се записва в личната карта на пилота.

3.2. Организация на бойните полети

3.2.1. Задължителни условия за извършване на бойни полети

За изпълнения на полети на ТВД е необходимо да са спазени следните задължителни условия:

Да е получено разрешение от командира на ескадрилата
Пилота да е официално регистриран в списъка на ТВД
Наличие и коректна работа на гласови комуникации (Team Speak, Ventrilo или др.) приети в ескадрилата
Да е инсталирал съответния програмен продукт използван на ТВД
Да бъдат инсталирани в съответните директории скинове и друга символика на Бългаската Ескадрила

3.2.2. Ред и организация преди излитане на бойна мисия

Един от факторите за успех в боя е грамотната организация и реда който трябва да се спазва. Заповедите се издават от най-старшия по длъжност. При равни длъжности се разпорежда най-старшия по звание. След влизането в мисия старшия по длъжност поема управлението по разпределение на силите и средствата за изпълнение на задачата или (ако счита за необходимо) назначава за старши по опитен пилот, по собствена преценка. След упълномощаването, всички отговорности за изпъллнението на задачата преминават към пилота, назначения за старши на мисията. Всички негови заповеди относно полета не подлежат на обсъждане и се изпъбняват задължително.

3.2.3. Приоритетни задължения на ТВД или виртуални войни

Тук са дадени основните правила които трябва да се спазват от пилотите на =2ИАЕ= , при участието си в online ученията от типа RED Flag и други. Подредени са по приоритет:

1. Изпълнението на поставената задача в брифинга на съответната мисия
2. Спасяването или оказване помощ първо на воения/водещия, а после и на свой пилот, ако това не възпрепятсва изпълнението на задачата
3. Запазване собствения живот и връщане в своя база, ако не противоречи на т.1 и т.2
4. Унищожаване противникови цели, извън онези поставени като задача (Free-hunting), ако не противоречи на т.1 и т.2

3.3. Полет

3.3.1. Предстартова подготовка

Започване зареждането на мисията от хоста слага началото на предстартовата подготовка. След успешното зареждане на мисията и влизането в брифинга, всеки пилот е длъжен да направи устен доклад за това. След като всички успешно заредят, старшия на полета прави кратко разяснение за задачата на мисията, разпределя пилотите по машините и сформира татктическите двойки. Бутона “Fly” се натиска САМО по команда на старшия на полета. Старшия на полета е ДЛЪЖЕН да се разпореди за следното:

Кой и каква машина да вземе
Назначава тактически двойки (водеш-воден). При това се допускат консултации с другите пилоти при сформиране на двойките, като се отчита тяхната слетяност
Конкретните задачи на двойките и по възможност реда на изпълнението им
Реда на взаимодействие на двойките в боя
Количесттвото гориво и тип на въоръжение за всяка двойка (Старшия на полета може да разреши на водещите двойки сами да вземат решение за това)
Реда на излитане
Начина на бойното построяване по курс и височина

3.3.2. Свръзка вътре в ескадрилата

Свръзката вътре в ескадрилата става по два начина:

Гласова (с програма за гласова комуникация)
Графическа (чата в самата игра)

Всички доклади са длъжни да бъдат кратки и информативни. Най-често използваните команди е необходимо предварително да се въведат в чата на играта (напр. 1-Излетах, 2-Атакуват ме, 3- Свърших боекомплекта и т.н.). При това задължитилно се спазват следните правила:

Задължителна идентификация на говорещия, назовавайки позивната си.
Кратка и лаконична информация
Запитване за потвърждение на получена информация (ако е необходимо).
Докладване за преминаване в режим примане или очакване (чрез думата”Край” в края на радиосеанса.

Необходимо е да се спазва дисциплина при гласовите комуникации. За съобщение от второстепенен характер се използва чата. Задължителни и първостепенни по важност се считат съобщенията:

За излитане
За намиране противниковата цел
За вземане на боен курс
За изпълнението на задачата
Ако ви атакува противника
За необходимостта да се напусне мястото на боя
За кацането след завършване на мисията


3.3.3. Излитането на ескадрилата

По команда от старшия на полета “Запуск!”, се палят двигателите. След стартирането на двигателите, действайки с педали и газ, всеки определя местоположенито си спрямо пистата за излитане и кацане (ПИК).

3.3.4. Сбор на ескадрилата

След излитането се сформира ескадрилата в тактически ред определен от Старшия на полета, както следва:

Първо се сформират тактическите двойки (ТД)
Излетялият първи, който е и водещ кръжи над ПИК, докато воденият му не заеме мясото си до него
След сформирането на ТД водещия докладва на Старшия на полета за готовността си
Ако не последва заповед от Старшия на полета за придвижване към района за изпълнение на бойната задача, то първата двойка изчаква втората и т. н. докато се събере цялата ескадрила.
При това първата двойка, излетяла най-рано кръжи над базата, заемайки най-горния ешелон, като осигурява безопасното излитане на останалите.

3.3.5. Придвижване до мястото за изпълнение на задачата

Става при команда от Старшия на полета. При това водещите са длъжни строго да спадват строя по фронт, дълбочина и ешелон. В етапа на придвижването всеки е длъжен да осъществява визуално разузнаване на въздушното пространство, във взаимодействие с другите ТД. При визуална загуба на водения, водещия или съпровожданата цел е необходимо чрез различни сигнали, гласови комуникации и т.н. да се направи всичко възможно за възстановяване на визуалния контакт.

3.3.6. Бойни действия на ескадрилата

Двойката е неделима единица, която се използва от командира на съединение за целите на изпълнение тактическия замисъл на въздушния бой и стратегическия план на командването. В самата двойка самолетите са разделени по функции. Командира (водещия) – изпълнява ролята на атакуващ. Водения изпълнява отбранителна функция.

Задачата на водещия е:

Да провежда обзор.
Да информира за самолетите на врага водения си и останалите от ескадрилата.
Да определя целта за атакуване, преценяйки важността й.
Да построява план за атака и взема мерки за неговото изпълнение.
Да изпълнява други задачи поставени от неговия Командир.

Задачата на водения е:

Да провежда обзор.
Да информира за самолетите на врага водещия си
Да определя вероятността за заплаха от противниковите самолети като цяло и в частност
Да планира защитни маньоври и предприма мерки за тяхното изпълнение
При необходимост да помага на водещия за изпълнение на атакуващия замисъл
Да изпълнява други задачи поставени от командира му.

Боен ред на двойката. Двойката се построява така че:

Да се провежда възможно най-голям обзор.
Да провежда атакуващите маневри така че да не пречи на другите.
Да има възможност да се притече на помощ на парньора си веднага.
Да изпълнява други съображения на командира.

3.3.7. Начини за напускане на въздушния бой

Напускането на въздушния бой от отделните пилоти става само с разрешението на своя водещ. При напускането на въздушния бой от водещия, водения е длъжен да го съпровожда до базата, ако водещия или Старшия на полета не му постави друга задача. Напускането на боя поради изразхозване на боекомплекта или влошаване ТТХ на самолета става чрез маневрата “ножица”, като се следи задната полусфера. Атакуващ противник трябва да се подведе под атаката на приятел и използвайки неговата помащ да се излезе от въздушния бой. Трябва умело да се използва облачността, особеностите на релефа за избягване на възможни атаки отстрана на противника. Другите пилоти, участващи в схватката, трябва да осигурят прикиритие на ранения си другар.

3.3.8. Връщане в базата

Маршрута обратно към базата трябва да се избира отчитайки както своите така и противниковите ПВО. Ако самолета е повреден, връщането трябва да става, очитайки условията на местността и да се създават условия за затрудняване откриването на повредения самолет от противника. През цялото време трябва да се следи задната полусфера дори и над собствената база . Кацането се осъществява по единично, със задължително прикритие на партньора. Захода за кацане трябва да се прави отдалеч, с цел да се скъси времето за кръжене над базата с малка височина и малка скорост. След като кацне, пилота трябва да докладва на Старшия на полета за това, а така също дали ПИК е чиста.

3.3.9. Рапорт при завършване на полета

Рапорта се подава по ред и във форма определен от командването.

3.4. Разбор на полета

Разбор на полета се прави от пилотите участвали в мисията. При това е задължително да се доведе до знанието на целия личен състав на ескадрилата характерните грешки и находчивите решения. Разбора се прави от Старшия на полета.

3.5. Събиране на разузнавателна информация

По време на виртуалните боеве е необходимо да се анализират и докладват в разузнавателния отдел за тактиката на противника, за най-добрите ескадрили и отделни пилоти. Необходимо е също така да се предаде в разузнавателния отдел информация за съюзници, техните координати за връзка и взаимодействие. Разузнавателният отдел води отчет и анализира постъпилата информация.

3.6. Заключение

Спазването на бойния устав е задължение на всички пилоти.
Изображение
Изображение

Отговори [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable